Service Center voor Electro World, Euronics en Witgoed Specialist

November 2016

Begin november was Elka Pieterman, als accessoires partner, aanwezig bij de groepsavonden van Electro World, Euronics en Witgoed Specialist. In samenwerking met de United Retail organisatie hebben we daar 500 ondernemers uitleg gegeven over het nieuwe Service Center concept.

Zij konden via VR-brillen en smartphones rondkijken in het Service Center en kregen zo een goed idee van hoe het er bij hun in de winkel uit zou kunnen gaan zien.

Het Service Center is ontwikkeld om in de winkel meer aandacht te geven aan de service die de verschillende United Retail formules de consument te bieden hebben. Het Service Center krijgt echt een eigen plek in de winkel. Zodoende is het voor de consument direct bij binnenkomst duidelijk waar hij moet zijn voor al zijn vragen op het gebied van advies, installatie en reparatie. De look & feel van het Center is in overeenkomst met de huisstijl van de desbetreffende winkelformule.

United Retail heeft er binnen het Service Center bewust voor gekozen om ook accessoires ook een prominente plaats te geven. Samen met Elka Pieterman is ook het assortiment toegespitst op de verschillende winkelformules. Hierbij is gekeken naar de omloopsnelheid en winstgevendheid, maar ook naar de specifieke service-behoefte per winkelformule.

Voor de invulling van de accessoireconcepten wordt ook gekeken naar het winkeloppervlak. Zo is het Service Center voor Electro World en Euronics verkrijgbaar in 2 varianten, voor grote winkels en kleine(re) winkels. Ook voor Witgoed Specialist is er een speciaal toegespitst concept.

   

Bekijk alle nieuwsitems